Apr 21, 2009

生活

最近一直在想,其实我是在做着我想要做的事情吗?就算是踏板,就算有很好的理由,这些真的是我想要的吗?虽然已经设定了期限,但是我还是会害怕,害怕我在坚持一些对我来说毫无意义的事情。

我每天会很期待第二天的上班,6点起床,7点出门,8点之前踏入公司,9点才“正式”工作。工作时间中期待 lunch time,吃了午餐过后坐在我的座位上开始期待下班,下班时间到了以后,心中总是会有一阵恐慌... 这样又一天了吗?在那一瞬间,有种不想回家的感觉。回家以后,总要花一段时间发呆,好像发呆可以平复我的惶恐。容易为小事伤感,转眼却看到透过云层的光而微笑了起来。然后,睡觉时间到了,睡觉之前还是会期待第二天的上班... 日复一日... 情绪上的这些曲折,让我有些不胜负荷了...

我想,我只是在逃避生命的某一些部分,好像这个部分不归于我,却在错乱的巧合下,空降在我的生命中,如此而已。

3 comments:

the amazing kuli said...

i feel exactly the same way too.

am kinda toss in the feeling that i will be another salted fish with no dreams.

sigh..

Anonymous said...

gal, u just worked for few months.... not few years....

u expect ur life is always like roller coaster?

u really cant find any meanings/values of doing rotating work?

if ur life is like a waveform, wat shape u expect it to be?

for me, i hope tat my life can be the combination of straight line, curve, triangle wave, parabola,

you? think about it.

:[

yy said...

hi confused gal, lets gather more often and enjoy ourselves :) Life is too short to worry right?